ABOUT

POWERBUILDING FYSIO

Nimensä mukaisesti Powerbuilding Fysio tarjoaa fysioterapeutti - personal trainerin toteuttamaa valmennusta painottuen voimaharjoitteluun sekä kehonkoostumuksen muokkaamiseen. Tavoitteenasi voi olla painonpudotus, terveellisen ja aktiivisen elämäntavan saavuttaminen tai vaikka kilpaileminen voimanostossa; asiakkaaksi ovat tervetulleita kaikki iästä ja kunnosta riippumatta! Palvelutarjontaan kuuluvat harjoitusohjelmien ja ruokavalioiden lisäksi online- ja lähivalmennus, lajia tukevan harjoittelun suunnittelu sekä voimaharjoittelun tekniikkavalmennus!

KARO

Olen koulutukseltani fysioterapeutti (AMK) ja personal trainer (FIHF PhysioTrainer (<- klikkaa linkkiä), FIHF Ravintovalmentaja). Päätyönäni teen tällä hetkellä fysioterapeutin hommia TYKSissä. Liikuntaa olen harrastanut koko ikäni, ja melkeinpä kaikkea on tullut kokeiltua voimistelusta lumilautailuun. Ratsastuksessa kilpailin usean vuoden ajan, mutta nykyään heppailu toimii lähinnä mielen virkistäjänä. Tämänhetkinen päälajini onkin klassinen voimanosto (IPF/SVNL), jossa parhaat tulokseni ovat juniori-ikäisenä -72kg sarjaan kyykyssä ja maastavedossa 150kg sekä penkkipunnerruksessa 76kg. Hallussani on kyykyn juniorien suomenennätys tuloksella 146kg (Salo 19.11.2017).

Valmentajana pääasiallisiin osaamisalueisiini kuuluvat voimalajit sekä kehonkoostumuksen muokkaaminen.  Laajan harrastustaustani ansiosta myös fysiikkavalmennus, eli lajia tukevan harjoittelun suunnittelu onnistuu useiden eri lajien harrastajille. Fysioterapeuttina ja PhysioTrainerina myös terveysliikunnan ja yleisesti terveelliseen elämätavan ohjaaminen ovat osa ammattitaitoani.

Fysioterapeuttisesta näkökulmasta kiinnostuksenkohteitani ovat tuki- ja liikuntaelimistö, ortopedia sekä biomekaniikka.

Käytyjä koulutuksia:
Fysioterapeutti AMK
FIHF PhysioTrainer
FIHF Ravintovalmentaja
Urheiluravitsemuksen perusopinnot, Itä-Suomen Yliopisto (valmiit syksyllä 2019)
Urheilufysioterapian peruskurssi (SUFT)
Urheilijan niska-olkapää-hartiarengas (SUFT)
Kinesioteippauksen perusteet (LSFT)
Syöpäpotilaan fysioterapia (LSFT)


Kyykky 150kg

Penkkipunnerrus 75kg

Maastaveto 150kg


Miksi valita Powerbuilding Fysio?

  • Olen pääkoulutukseltani fysioterapeutti, mistä on suuri etu tekniikoiden tuntemuksen sekä turvallisen harjoittelun suhteen. Urheilijalla ei ole varaa ottaa ylimääräisiä vammoja, ja kuntoilijallakin liikkumisen on tarkoitus kohentaa kuntoa, ei heikentää sitä. Fysioterapeuttisesta osaamisesta on luonnollisesti myös hyötyä, kun asiakkaalla on vammoja tai sairauksia, jotka pitää ottaa harjoittelussa ja sen suunnittelussa huomioon.
  • Fysioterapeuttina ja personal trainerina minulla on valmiudet opastaa niin aloittelijoita kuin kokeneempiakin treenaajia. Voimanostoharrastukseni ja kuntosalitaustani tuo näkökulmaa erityisesti voimalajeihin sekä kehonmuokkaukseen. Pystyn kuitenkin luomaan tehokkaita ohjelmia myös esimerkiksi kehonpaino- tai kahvakuulaharjoitteluun, joten pystyt treenaamaan kuntosalin sijasta kotona tai vaikka ulkona.

  • Yleisesti personal training tapaamiset ovat kestoltaan 60 minuuttia. Oman treeni- ja asiakas kokemukseni mukaan 60 minuutissa ei kuitenkaan valmennustilanteessa yleensä ole mahdollista suorittaa tarpeellisia alkulämmittelyitä, tehokasta treeniä ja loppuverryttelyä, minkä takia valmennuksessani tapaamisten kesto on pääosin n.90 minuuttia.
  • Valmennuksiini sisältyy jatkuva tuki sähköpostitse/puhelimitse. Silloin tällöin arjessa tai treenissä tulee eteen tilanteita, joissa ei tiedä, miten kannattaisi toimia. Itse arvostan, kun voin olla valmentajaan yhteydessä milloin tahansa. Sen takia minuun voi käytännössä aina ottaa yhteyttä, ja vastaan tilanteen salliessa mahdollisimman nopeasti.
  • Minulla on kymmenen vuoden kokemus kilpaurheilusta: ratsastuksessa kilpailin aktiivisesti vuosina 2008-2013, minkä jälkeen siirryin voimanostoon. Lisäksi olen harrastanut useita erinäisiä lajeja, ja leikkimielisesti kilpaillut mm. lumilautailussa. Tiedän siis omakohtaisesti, mitä on harjoitella ja olla urheilija. Lisäksi olen vuosien varrella oppinut useiden eri henkilöiden valmennuksessa olleena, mitä valmennukselta ja valmentajalta voi ja kuuluu vaatia.


Vahva ja hyvin tehty pohja on tie menestykseen.